هم پیمانی استقلال طلبان کوردستان بە ملل غیر فارس : درد و دشمن مشترک سکوت را جایز نمیداند، از الاحواز پشتیبانی کنید.

با وجود سرکوب نیروهای اشغالگر ایرانی، اعتراضات در الاحواز ادامە دارد.

اعتراضات خیابانی در چند شهر الاحواز بە نشانە اعتراض به سهمیه‌بندی و گران شدن نان، گرانی و نقض حقوق انسانی، اجتماعی، و فرهنگی همچنان ادامە دارد و نیروهای اشغالگر ایرانی سعی بر کنترل اوضاع مشتنج الاحواز را دارند و برخی منابع خبری از تداوم قطع اینترنت موبایل در برخی شهرهای الاحواز خبر داده‌اند.

از شامگاه پنج‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت این تجمعات اعتراضی در شهر سوسنگرد کلید خورد و در ادامە بە شهرهای دیگر الاحواز اشغالی سرایت کرد.

در همین حال در شبکه‌های اجتماعی اخباری نیز مبنی بر قطع اینترنت در برخی شهرهای الاحواز منتشر شدە است.

بنا بر خبرها از الاحواز روزهای جمعە، شنبه، یکشنبە اینترنت در اکثر شهرها قطع شدە است، برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که علاوه بر احواز، اینترنت در شهرهای سوسنگرد، ایذه، حمیدیه و شادگان قطع یا کُند شده است.

علاوه بر ویدئوهای منتشرشده مربوط به شامگاه پنج‌شنبه از سوسنگرد( خفاجیە) ویدئوهای دیگری نیز پس از آن از تجمعات مردمی و حضور سنگین نیروهای گارد ویژه رژیم اشغالگر ایران، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است کە نیروهای امنیتی رژیم ایران از گاز اشک‌آور و تیراندازی برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان استفاده کرده‌اند.
در این شرایط ملت عرب الاحواز هم اینک زیر شديدترين تدابير امنیتی از سوی اشغالگران در حال مبارزه و حق طلبی هستند

در همین ارتباط معاون مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ از ایلان ماسک خواست پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای معترضان الاحواز ایجاد کند.
ویکتوریا کوتس در توییتی گفت: “اگر ایلان ماسک می‌تواند به اوکراین اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ارائه دهد، چرا نتوانیم همان را به خوزستان بدهیم و اجازه دهیم این مردم شجاع به ارتباطات دسترسی داشته باشند؟”

از دیگر سو برندا شیفر نویسنده آمریکایی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه و مشاور ارشد بخش انرژی بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها در حساب کاربری توئیتر خود نوشت گزارش‌های متعددی از تظاهرات امروز در شهرها عرب‌نشین #اهواز در #ایران انجام شده است و حکومت تهران در حال سرکوب ملت اهواز در شهر های عرب نشین است و #اینترنت را در این مناطق قطع کرده است

درپی افزایش ناگهانی قیمت نان فراخوان اعتراضات و قیامی جدید با عنوان قیام گشنگان شکل گرفت که در شهر خفاجيه از 15 ارديبهشت ماه پنجشنبه شب شروع شد و نيروهاى امنيتى با هجوم به منازل بعضى از شهروندان اين شهر،ده ها نفر را بازداشت كردند.

بنا به گزارش منابع محلى؛ در ساعت هاى اخر جمعه 16 ارديبهشت ماه ،20 شهروند عرب ساكن شهر خفاجيه توسط نيروهاى امنيتى بازداشت شدند.

در شهر ايذه نيز با معترضين به گرانى از گاز اشك آور استفاده شده و شمارى از معترضين بازداشت شدند. گزارش‌ها حاکی از مستقر شدن نیروهای انتظامی در خيابانها و برقراری جو امنیتی است.

مردم عرب الاحواز و برخی از کوردهای لور و بختیاری در مناطق چهار محال و بختیاری، تابستان سال گذشته در اعتراض به مشکل بی‌آبی تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند که با دخالت نیروهای امنیتی ایران به‌شدت سرکوب شد.

بنا بر اعلام سازمان عفو بین‌‌الملل، ماموران برای سرکوب اعتراضات مردم از تیراندازی با گلوله جنگی و تفنگ ساچمه‌ای و همچنین گاز اشک‌آور استفاده کرده و دست‌کم هشت نفر در این اعتراضات کشته شده بودند.

بدون شک در شرایط کنونی رژیم اشغالگر ایرانی، بیشترین نیروهای امنیتی و سرکوبگر خود را بە الاحواز گسیل داشتە است، بە همین دلیل اگر اعتراضات در دیگر مناطق نیز آغاز شود ، تمام فشار نیروهای رژیم ایران بر الاحواز متمرکز نخواهد شد و چارەای از تقسیم این نیروها بر دیگر مناطق نخواهد داشت کە این در نهایت موجب ضعف بیش از بیش رژیم ایران خواهد شد و سرنگونی این رژیم را محمتملتر خواهد کرد.

هم پیمانی استقلال طلبان کوردستان، در این شرایط سکوت کوردستان، بلوچستان، کاسپین، آذربایجان و دیگر ملل را جایز نمیداند و پشتیبانی از ملل غیرفارس در مقابل رژیم اشغالگر ایرانی را وظیفە ملی در راستای همبستگی و هم پیمانی، باعنوان درد مشترک و دشمن مشترک قلمداد میکند و بر این باور است کە آزادی و استقلال ملل غیرفارس در گرو اتحاد و همبستگی و مبارزە مشترک میسر میشود، و در همین جهت ما ضمن حمایت از اعتراضات برحق ملت عرب در الاحواز و محکوم کردن جنایات رژیم بە نسب ملت کورد و دیگر ملل غیر فارس از ملتهایی کە خاک و سرزمینشان توسط اشغالگران ایرانی اشغال شدە است درخواست میکنیم:

– تجمعات اعتراضی در شهر و استانهای دیگر ملل غیر فارس نیز بە نشانە پشتیبانی از الاحواز برگزار گردد.
– ملل غیر فارس از طریق اعتراضات خیابانی، همبستگی و همدردی خود را با ملت عرب الاحواز اعلام کنند.

هم پیمانی استقلال طلبان کوردستان
١٨ی بانەمەڕ ٢٧٢٢ کوردی
٨ی مای ٢٠٢٢ میلادی

Comments

comments

پاسخی بگذارید