کوردها، جنگ جهانی سوم و نقش آنها در شکل دادن به نقشه جدید خاورمیانه.

آشتیاکو پورکریم، رهبر جنبش استقلال طلبان کوردستان

پایان بخشیدن بە جنگ‌های جهانی اول و دوم بدون حل مسئله سیاسی و جغرافیایی تعدادی از ملتهای بدون دولت در خاورمیانه و همچنین ادامه درگیری‌ها مابین دو قطب اصلی قدرت در سطح جهانی، دنیا را به سمت جنگ جهانی سوم سوق خواهد داد.

طی ۲۳ سال گذشته، حملە آمریکا به افغانستان و عراق، بهار عربی در تونس، لیبی، مصر و در نهایت سوریه، سرآغاز جنگ‌ و تنش‌های جدید در خاورمیانه بوده است که آتش این جنگها از ٧ اکتبر ٢٠٢٣ با دخالت پنهانی  و تحت نظارت ایران از طریق عوامل پرورش یافتە تروریستی این رژیم شعلەور و  گسترش پیدا کرد.

آیا ایران  همچنان بە طور غیرمستقیم به جنگ نیابتی خود در خارج از مرزهای ساختگی اش ادامه خواهد داد یا مستقیماً وارد جنگ بین اسرائیل و حماس، حزب‌الله و… خواهد شد؟

پرورش و صدور تروریسم در منطقه و جهان و همچنین ایجاد جبهه‌ای به نام «محور مقاومت» با تشکیل و حمایت مستقیم ایران، رژیم ایران را به جنگی غیرمستقیم علیه اسرائیل، آمریکا، اروپا و برخی کشورهای عربی سوق داده است.

تأسیس محور مقاومت توسط ایران برای ایجاد «هلال شیعی» متشکل از حزب‌الله لبنان، حشد شعبی و چند گروه دیگر عراقی، گروه‌هایی مانند حماس در فلسطین، حوثی‌ها در یمن و برخی از سازمان‌ها در آسیا و آفریقا، علاوه بر افزایش ترس از تروریسم بین‌المللی ایرانی در سطح جهانی، باعث شده است که ایران به عنوان منبع تروریسم و ​​بعنوان سر مار بزودی مورد هدف حملە قرار بگیرد و از اینرو بە کانون اصلی این تغییرات که قرار است در نقشه سیاسی خاورمیانه رخ دهد، دربیاید.

 

پایان هژمونی ایران در منطقه که با حمله به سازمانهای تروریستی پرورش یافتە ایران و قطع کردن پروبال این رژیم  آغاز شدە است، شروع مرحلەای از  پایان دادن به حکومت اشغالگر، متجاوز و قرون وسطایی ایران است. از جمله کشتن ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و انتصاب پزشکیان بعنوان رئیس جمهور جدید و همچنین کشتە شدن همزمان اسماعیل هنیه در امنیتی ترین وضعیت ایران، همگی در هم تنیده و مکمل همان معادله‌ای هستند که قرار است ایران را به جنگی بکشانند که به حکومت آنها پایان دهد.

با از بین رفتن رژیم ایران، عراق و سوریه ضعیف‌تر شده و کوردها در شرق، جنوب و غرب کوردستان  به یکی از کاراکترهای اصلی معادلات سیاسی منطقه تبدیل خواهند شد.

سقوط رژیم ایران می‌تواند فرصتی تاریخی و مهم برای آزادی کامل هر چهار بخش کوردستان باشد. احزاب و جریانات سیاسی کوردستان در جهت ایفای نقشی مثبت در راستای منافع ملی کوردستان بایستی سریعا گام برداشتە و جنگ جهانی سوم در خاورمیانە را بە فرصتی مهم در جهت استقلال و تشکیل دولت کوردستان تبدیل کنند، چون جنگ خاورمیانە “جنگ جهانی سوم” نقش تعین کنندای در نقشه جدید خاورمیانه و مسئلە کوردستان و مابقی ملل خاک اشغال شدە خواهد داشت.

نتایج حمله آمریکا به عراق و سوریه منجر به فدرالیسم کوردستان جنوبی و خودمختاری کوردستان غربی شد و سرانجام و پایان این جنگ برای ملت کوردستان سرنوشت ساز خواهد بود  .

Comments

comments

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید