آشتیاکو پورکریم:زمان تغییر نقشه خاورمیانه و استقلال ملل خاک اشغال شدە فرا رسیدە است.

آشتیاکو پورکریم، رهبر جنبش استقلال طلبی کوردستان:

«جرقه‌های جنگ جهانی سوم در خاورمیانه زده شده است. همان‌طور که نتایج جنگ‌های جهانی اول و دوم به تشکیل چندین کشور منجر شد، در جنگ جهانی سوم نیز تعدادی از ملت‌های بدون دولت کشورهای مستقل خود را تشکیل خواهند داد.

هدف از جنگ اسرائیل تنها نیابت‌های ایران نیست؛ هدف تغییر نقشه خاورمیانه است.

کوردها در این معادله کجا قرار دارند؟

در دو نقشه‌ای که نتانیاهو در سازمان ملل ارائه کرد، او به دو منطقه به نام‌های «نعمت و نفرت» اشاره کرد. در این نقشه، عراق، ایران، سوریه و چند کشور دیگر در منطقه سیاه نفرت قرار گرفته‌اند؛ در قلب جنگ، جایی که سه بخش از کوردستان در آن واقع شده است.

ما کوردها، به همراه دیگر ملت‌های تحت ستم در خاورمیانه، نقش بزرگی در این معادله خواهیم داشت، به شرطی که خودمان را برای این شرایط حساس و تعیین‌کننده آماده کنیم.

این جنگ برای حل مسئله کوردستان تعیین‌کننده خواهد بود و در نهایت به نفع کوردها تمام خواهد شد. اما باید خود را سازماندهی کنیم و برای تغییراتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد آماده باشیم.

کشتن ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، اسماعیل هنیه، رهبر حماس، و اخیراً حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، همگی نشان از آغاز جنگی تمام‌عیار بر علیه ترور و تروریسم در خاورمیانه دارند.

هدف نهایی این جنگ تنها حماس، حزب‌الله یا محور مقاومت ایران نیست، بلکه ایران، عراق، سوریه و چندین کشور دیگر در منطقه نیز هدف قرار گرفته‌اند.

استقلال و تشکیل کشورهای ملل بدون دولت و سرزمین‌های اشغال‌شده بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است.»

Comments

comments

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید