خانه مقالات فاشیسم ایرانی ، دمکراسی پوپولیستی

فاشیسم ایرانی ، دمکراسی پوپولیستی

به فرموده ی زنده یاد دکتر عبدالرحمن قاسملو ، دیکتاتورترین آدمها و حاکمیتها خود را دمکرات و دمکراسی خواه میدانند چون واژه‌ی دمکراسی بسیار مطلوب و مورد پسند جوامع انسانی هست . آنچه که ایشان اشاره فرمودند بسیار درست است و هر دیکتاتوری برای سرپوش گذاشتن بر روی کثافتکاریهای خودش در گذشته و حال و آینده ، خود را دمکرات جلوه میدهد و میگوید : من به مردم سالاری معتقدم و خودم را یک مردم سالار میدانم .

آنچه کە حائز اهمیت است ، لودگانی از جامعه فارس ، شب و روز در تلویزیونهای خود در خارج از کشور ، بر طبل ضدیت با جمهوری اسلامی میزنند و میگویند ، جمهوری اسلامی در تمام ابعاد ناقض حقوق بشر و اصول دمکراسیست . تحفه های اُتو کشیده ای همچون علیرضا نوری‌زاده که اکثریت جامعه‌ی فارس او را مانند یک لیدر و انسانی خردمند و عدالت خواه میدانند ، بارها و بارها در نطقهای خود میگوید : جمهوری ولایت فقیه در بیخ و اساس با مبانی دمکراسی همچون آزادی بیان ، حقوق زنان ، آزادی مطبوعات و سینما و … ، حق تعیین سرنوشت ، حقوق اقلیتها و … ، مخالف است و این نظام نمیتواند پاسخگوی نیازهای جامعه‌ی ایران باشد .

در دمکراسی فاشیستهایی چون علیرضا نوری‌زاده آزادی بیان به معنای این است که هر کسی هرچه دوست دارد بگوید اما حق ندارد بگوید من کشور میخواهم زیرا این تجزیه‌طلبی است و مجازات افرادی که چنین چیزی را بیان میدارند مرگ به هر شیوه‌ای است . جالب اینجاست این فاشیست اُتو کشیده ، مغز و کله‌ی همه‌ را در رسانه‌ها خورده است که ای مردم جمهوری اسلامی یک تروریسم دولتی هست و با اجرای احکامی چون اعدام در واقع به صورت سیستماتیک ، انسانیت را ترور میکند .

امثال این لُمپنهای به ظاهر اپوزوسیون جمهوری اسلامی ، کم نیستند و اینها خود را وارثان دولت مرکزی آینده در ایران میدانند . همه میدانیم دمکراسی مرز و حدودی ندارد و تمامی ابعاد جامعه‌ی انسانی را در بر میگیرد اما از نظر این شازده‌های نرم و لطیف ، دمکراسی یعنی همان فاشیسم فارسی ، همان سلطه جویی مشروط یا مطلق . نوری‌زاده ، فردی که اطلاعات مهم حکومتی را در اختیار دارد ، به راستی این اطلاعات از کجا می‌آیند ، آیا کسی تاکنون به این فکر افتاده است ؟ در چارچوپ پنجره‌ی خانه‌ی باباش که هر روز آنرا باز میکند ، چهارشنبه مورخ ۱۹ دی ماه ۹۷ به شاخ و بال یکی از فرماندهان سپاه پاسداران میرفت و با پخش کلیپی از این فلج ویلچرنشین میگفت صداقت و ایران پرستی را باید از این مرد تاریخ یاد گرفت .

آری ایران پرستی را باید از اینها یاد گرفت چرا که احتمال بسیار دارد این بسیجی در کشتار قارنا و قلاتان و ایندرقاش دست داشته باشد . آری اینها و امثال این بسیجیها روابط حاج سید علیرضا هستند که اهم اخبار درون ساختار جمهوری اسلامی را رو میکنند . حاج آقا نوری‌زاده و امثالهم تفاوت عقیدتی چندانی با جمهوری اسلامی ندارند ، عمده اختلاف ایشان با سران جمهوری اسلامی در اسلامی بودن حکومت است و ایشان یک حکومت فاشیستی سکولار را خواهانند .

در روزهای گذشته ، سخنرانیهای آقای جمال پورکریم در مورد اولین و ساده‌ترین حق ملت خود مبنی بر تاسیس کشوری مستقل در شرق کوردستان ، آشفتگی بسیاری را در جبهه‌ی این فاشیستهای دون مایه و خرفت ایجاد کرده است به نحوی که در رسانه‌های خود با ادبیاتی حقیرانه که در واقع برازنده‌ی خودشان است ، عزیز مبارز ، جناب پورکریم را به باد بی ادبی و هتاکی گرفته‌اند .

این فاشیستها فکر میکردند دیگر در میان ملت کورد در شرق کوردستان در حال حاضر ، صدای استقلال طلبی بلند نخواهد شد ، فکر میکردند توانسته‌اند ادبیات سیاسی در شرق کوردستان را کاملا تحت تاثیر شعارهایی چون فدراتیزاسیون قرار بدهند غافل از اینکه دوران نا آگاهی و بی سوادی و کم سوادی ملتهای تحت ستم آنها به اتمام رسیده و این فاشیستهای انگل دیگر نمیتوانند به سادگی دارایهای ملل تحت ستم در ایران را به تاراج ببرند .

این فاشیستهای فارس در واقع در طول سالیان درازیست که از حکومت منحوس آنها میگذرد به صورت انگلی زندگی میکرده‌اند زیرا در مناطق خود جز بیابان و کویر چیز دیگری ندارند و مجبورند با سرمایه‌های ملل دیگر شکم گرسنه‌شان را سیر کنند . امروزه جمال پورکریم تنها نیست و تنها او شعار استقلال وطنش را سر نمیدهد ، جمال پورکریمها در این مرز و بوم وجود دارند ، دیگر نمیتوانید این صداها را با کشتن و شکنجه و غارتگری ببُرند ، هر جمال پورکریم در هر جایی که برود ، جمال پورکریم دیگری از همانجا جوانه خواهد زد .

وقت آن رسیده این فاشیستهای انگل به جای استفاده کردن از حرفهای ریز و درشت در مورد دمکراسی مضحک خود ، به فکر این باشند که مانند انسان خردمند و متمدن با ملتهای همسایه خود کنار بیایند و مانند یک انسان دست دوستی به سوی ملتهای همسایه‌شان دراز کنند ، باشد که با آنها مودتی ایجاد شود .
اینها به لطف بربریت اجداد وحشیشان توانسته‌اند دو تا سه هزار سالی حکومت کنند و با ریختن خون ملتهای دیگر در منطقه ، تاریخی ساختگی که در واقع یک تاریخ انگل وار است را تعریف کنند . این فاشیستهای خونخوار ادعا میکنند که تاریخ دارند اما نمیخواهند بفهمند ملت کورد یکی از ملتهای اصیل و اولین ملت متمدن بین النهرین است که برایشان تاریخ درست کرد . به شاهدی تمام آثار تاریخی در منطقه ، خدایشان ، تاریخشان ، زبانشان ، فرهنگشان و … ، را مقروض ملت کورد هستند که در این مطلب ، جایی برای تشریح آن نیست .

بیایید و برای یکبار هم که شده بفهمید ، دیگر زمان لشکرکشی و عربده‌کشی وحشیانه‌تان تمام شده است ، امروز دیگر زمان متمدن بودن و درک کردن یکدیگر است و بیشتر از این نه خودتان را بیهوده خسته کنید و به کشتن بدهید و نه خون ملتهای تحت اشغالتان را بیشترین از این بریزید .
همچنان که در بالا هم اشاره کردم ، حاج آقا نوری‌زاده در برنامه چهارشنبه‌ی خود این پاسدار را بعنوان مرد تاریخ ایران یاد میکرد و همچنان موارد مضحک دیگری را هم بلغور فرمودند ، اینکە از
رجب طیب اردوغان خوشش نمی‌آید چون دیدگاهی فاشیستی در برابر کوردها دارد و می‌خواهد کوردها را از بین ببرد و با ادبیات پوپولیستی و تهوع آورش مقداری هم به شاخ و بال کوردها رفت که ضد داعش ایستادند و داعش را شکست دادند . اولاً نمیدانم این انسان سواد خود را از کجا اخذ فرموده که اردوغان را فاشیست میداند اما خودش را هیومنیست ؟ ملت فارس او را مانند مرهمی نخبه برای دردهای خود که از دست جمهوری اسلامی کشیده‌اند ، میدانند اما ایشان هنوز تعریف درستی از واژه‌های سیاسی و اجتماعی ندارند . در یکجا فاشیسم را درست تلقی میکنند اما زمانی که نوبت به ادبیات وقیحانه‌ی خود در برابر ملتهای تحت اشغال خود میرسد ، ایشان یک هیومنیست و دمکرات هستند ، به گمان بنده تعریف واژه‌گان در قاموس این فاشیست ، بستگی به مکان دارد و ایشان نمیفهمند یا نیمخواهند بفهمند وقتی واژه‌ی دمکراسی به میان آید ، تعریفش بر کل اجتماع بشری صدق میکند و این دمکراسی مانند سلطنت مشروطه‌ی اربابشان نیست که مشروط باشد .

ایشان مردانگی کوردهای غرب کوردستان را تحسین میکند اما وقتی مواضع رفیق مبارز ، جناب پورکریم را میشنود و میبیند به طور مستقیم و غیر مستقیم به ملت کورد اهانت میکند . آنچه که عیان است ، این فاشیستها تعادل کلامی و منطقی و فکری هم ندارند ، هر وقت و در هر جایی اگر کسی یا کسانی مخالف شکم پرستیشان باشد ، سریع به او حمله‌ور میشوند .

این را بفهمید ، با این بساط پوپولیستی که به راه انداخته‌اید ، نمیتواند اذهان استقلال طلبانه‌ی ملت کورد را به سوی خود جلب کنید و از این ملت سو استفاده بکنید .

ناسیونالیست آبیدر

پاسخی بگذارید

تازەترینها
نشست حزب استقلال کوردستان و جبهە دمکراتیک مردمی الاحواز هیئتی از حزب استقلال کوردستان در کنفرانس EIPA با عنوان «جنگ پنهان ایران در بریتانیا و اروپا» شرکت کرد دبیرکل حزب استقلال کوردستان در پارلمان بریتانیا با رهبران بلوچ، عرب احوازی و ترک آذری دیدار کرد مانیفست رهایی،برنامه سیاسی حزب استقلال کوردستان بیانیه حزب استقلال کوردستان و حزب سربستی کوردستان درباره اعدام «یعقوب کریم‌پور»، «ناصر بکرزاده»، «محراب عبدالله‌زاده» و ... تحلیلی راهبردی از جنگ ایران، آمریکا و اسرائیل و پیامدهای آن بر نظم آیندهٔ خاورمیانه پیام تبریک بلوچستان راجی زرمبش بە مناسبت اتحاد «حزب استقلال‌ کوردستان» و« جنبش استقلال طلبان کوردستان» پیام تبریک و حمایت حزب استقلال کوردستان از اتحاد احزاب و جریانات سیاسی "احوازی" مصاحبە روپل نیوز با دبیرکل حزب استقلال کوردستان در ارتباط با اتحاد جنبش استقلال طلبان کوردستان و حزب استقلال کوردستان پیام تبریک حزب بلوچستان راجی تپاکی بە مناسبت اتحاد «جنبش استقلال‌طلبان کوردستان» و «حزب استقلال کوردستان» و تشکیل حزب وا... جنبش مردمی «ملت آزاد» اوکراین، اتحاد نیروهای استقلال‌طلب کوردستان را تبریک گفت پیام تبریک جبهه دموکراتیک مردمی احواز بە رهبری حزب استقلال کوردستان بیانیه رسمی اتحاد دو نیروی استقلال‌طلب؛ «جنبش استقلال طلبان کوردستان» و «حزب استقلال کوردستان» پیام جنبش استقلال‌ طلبان کوردستان به مناسبت ۸ مارس، روز جهانی زنان در سالگرد هولوکاست: از آشویتس تا درسیم، روبوسکی، قارنا، قلاتان، حلبجه و قامیشلو