آنتونی بلینکن، سپاه پاسداران یک گروه تروریستی است

 وزیر امور خارجۀ آمریکا، آنتونی بلینکن، در مصاحبه ای تلویزیونی گفته بود که سپاه پاسداران یک گروه تروریستی است و او نسبت به دستیابی به توافق با ایران چندان خوش بین نیست.

همچنین ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در سنای این کشور مخالفت خود را با خروج نیروی قدس سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی اعلام و از نیروی قدس به عنوان شاخۀ کلیدی سپاه پاسداران یاد کرد.

خروج سازمان تروریستیە سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی مطالبۀ تهران برای احیای برجام و در عین حال از موانع دستیابی به توافق با تهران در مذاکرات وین است.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اظهارات دیروز مارک میلی بعید ندانسته که رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا راه حل یک سازش محتمل میان آمریکا و ایران در مذاکرات احیای برجام را ارائه داده باشد.

به گفتۀ منابع آگاه اظهارات مارک مایلی لزوماً مانع از خروج سپاه پاسداران از فهرست گروه های تروریستی از جانب آمریکا نخواهد شد، زیرا، فرماندهان سپاه پاسداران در هر حال در چارچوب تحریم های دیگر آمریکا هدف مجازات قرار گرفته‌اند.

ژنرال مارک میلی، تصریح کرد که او تنها نظر شخصی اش را در اختیار سنای آمریکا گذاشته و هر نوع تصمیم گیری دربارۀ سپاه پاسداران بر عهدۀ مقامات سیاسی دولت آمریکا است.

 

Comments

comments

پاسخی بگذارید