افراد بازداشتی منسوب به موساد شهروندان از پیش زندانی کورد هستند.

بنا بر اخبار منتشرە ۸ شهروند کورد به نام‌های وفا هناره، کامران هناره، آران عمری، اشکان عثمان‌نژاد، رحمان پرهازو، فخرالدین دودکانلو، حسن عمرپور و امیر مشتاق از آبان ماه سال گذشته به اتهام «جاسوسی» برای سازمان موساد در بازداشت سازمان اطلاعات سپاه پاسداران رژیم ایران به‌سر می‌برند.

از میان این افراد وفا هنارە همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه به‌سر می‌برد اما ۷ شهروند دیگر در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ با پایان مراحل بازجویی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده‌اند.

شبکه حقوق بشر کردستان در اینارە میگوید: «یکی از این افراد با اطلاع از احتمال بازداشت خود، از ایران خارج و به ترکیه فرار کرده بود اما توسط نیروهای برون مرزی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در ترکیه بازداشت و به ایران بازگردانده شد.»

بنا بر گزارشها «هسته وابسته به موساد» که سپاه پاسداران رژیم ایران ساعاتی پیش از بە هلاکت رسیدن سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی مدعی «فروپاشی» آن شد، در حقیقت چند شهروند کورد هستند که سپاه آنها را بیش از یک سال تحت بازجویی و بازداشت قرار داده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک‌شنبه یک خرداد از دستگیری افرادی که آنها را «اراذل و اوباش مرتبط با موساد» نامید خبر داد. این خبر دو هفته پس از انتشار فیلم «اعترافات یک مامور سپاه» منتشر شد که توسط سازمان امنیت خارجی اسرائیل «موساد» در ایران روی داد. این فرد منتسب به سپاه به برنامه‌ریزی برای ترور چند شهروند اسرائیلی و اروپایی اعتراف کرده بود.

اعتراف‌گیری از منصور رسولی(جاش)، یکی از اعضای سپاه پاسداران و آتش زدن خودروی مسئولین نظامی و… از جمله اتهامات این افراد است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ایی از بازداشت یک گروه مرتبط با موساد در ایران خبر داده است.
در این بیانیه به تاریخ و محل بازداشت و هویت این افراد هیچ اشاره‌ایی نشده است. اما به نظر می‌رسد انتشار این اطلاعیه با تاخیر چند ماهه اشاره به بازداشت این ۸ شهروند کورد دارد.

Comments

comments

پاسخی بگذارید